![](https://intertv24.pl/wp-content/uploads/2024/09/Whill-wheelchair-630x453.jpg)
Pasażerowie mający problemy z poruszaniem się na międzynarodowym lotnisku Sea-Tac mogą skorzystać z zaawansowanej technologicznie opcji dotarcia do swoich bramek: autonomicznych, elektrycznych wózków inwalidzkich.
Alaska Airways testuje 10 urządzeń wspomagających mobilność na lotnisku w Seattle. Ponad 1500 pasażerów linii lotniczych wypróbowało wózki inwalidzkie od czasu rozpoczęcia inicjatywy w połowie sierpnia.
„Jesteśmy zadowoleni z postępów programu. Urządzenia zapewniają pasażerom większą swobodę, pewność siebie i lepsze wrażenia klienta” — powiedział rzecznik Alaska Airways w wiadomości e-mail.
Linie lotnicze nie chciały ujawnić, czy zakupią te urządzenia i zaoferują je jako stałą usługę.
Eleganckie wózki inwalidzkie są produkowane przez Whillfirma z siedzibą w Kalifornii i Japonii. W zeszłym roku wprowadzała swoje urządzenia do programów testowych, a także do regularnego użytku na wielu lotniskach w USA i za granicą.
Pasażerowie potrzebujący pomocy korzystają z ekranu dotykowego, aby wybrać bramkę odlotów, a autonomicznie napędzane wózki inwalidzkie zabiorą ich do celu. Wózek może nawigować bez pasażerów z powrotem na swoją stację — tworząc to, co niektórzy nazwali upiornym klimatem — aby zabrać nowego podróżnego.
Technologia ta jest wdrażana w halach C i D Sea-Tac, a wózki inwalidzkie można zaprogramować tak, aby poruszały się po określonych trasach na lotnisku.
Firma reklamuje swoje wózki inwalidzkie jako strategię oszczędzania pracy, ponieważ nie wymagają one obecności opiekuna, który prowadzi pasażerów do bramek. Podobnie jak samochody autonomiczne, wózki inwalidzkie wykorzystują kamery i czujniki do wykrywania i omijania innych podróżnych i przeszkód.